Gennemført flot forestilling.

My Fair Lady
Aarhus Tater
20/3 – 2/5 2015

’My Fair Lady’ er en rigtig ’Bliv i godt humør’ forestilling. Efter tre time sammen med et veloplagt hold af skuespillere og dansere, er det et storsmilende publikum der forlader Aarhus Teaters store scene, smånynnende Frederik Loewe store hits som *En snegl på vejen’, ’Jeg kunne danse nu’ og ’Alfred skal giftes nu til morgen’ sidstnævnte pragtfuldt udført af den veloplagte Anders Baggesen.

Sproget er Kultur.

Blomsterpigen Eliza Doolittle er bundet til sin sociale status, af det sprog hun taler. Men da hun møder sprogprofessoren Henry Higgins, øjner hun chancen for at lærer at tale et pænere sprog, så hun i stedet for at være en af gadens blomsterpiger, måske kan komme til at arbejde i en rigtig blomsterbutik. Dette udvikler sig dog til lidt mere end hun forventede, da hun ender med ar blive omdrejningspunktet for et væddemål mellem Profosser Higgins og den lingvistik interesseret Oberst Pickering. Higgins vædder med Pickering om hvorvidt han på seks måneder, kan optræne den bramfrie Eliza Doolittle til at begå sig i de højeste sociale kredse.

Stærk rollebesætning.
Det er en stærk rollebesætning der er i Aarhus teaters opsætning, hvor især Anders Baggesen skinner igennem med sin charmerende fortolkning af Elizas far – Alfred Doolittle. Anders Baggesen syder af kunstnerisk overskud, og i rollen som Alfred viser Anders Baggesen hvilken klassisk sublim skuespiller han er. Annette Heick gør det overraskende godt i rollen som blomsterpigen Eliza, hvor hun imponere med hendes Vittorios fortolkninger af sange som ’Jeg kunne danse nu’ og ’Vis det! ’. Annette Heick spiller charmerende som gadepigen med de flade betoninger, men den københavnske dialekt sidder dog ikke helt perfekt, og virker en anelse påtaget. Også Bue Wandahl gør det godt i rolle som Professor Higgins, men som der ofte er med denne slags stykker, er castingen til rollerne ofte et valg mellem en dygtig skuespiller, eller en dygtig sanger. I opsætningen på Aarhus Teater, er der mest lagt vægt på deres evner som skuespillere.
Iscenesættelse Timothy Sheader
Scenografi Colin Richmond Koreografi Alistair David Kapelmester Henrik Svenning Lysdesign Jonas Bøgh Lyddesign Andreas A. Carlsen
Medvirkende Annette Heick, Bue Wandahl, Elsebeth Steentoft, Anders Baggesen, Carsten Svendsen, Jens Zacho Bóye, Merete Hegner, Søren Bech-Madsen, Regitze Glenthøj

Ensemble Jacob Philip Andersen, Mathias Augustine*, Matthew Bailey, Jesper Blomberg, Sandra Elsfort, My Frisk, Sara Gadborg, Jeppe Gondolf, Katrine Jenne*, Karin Nordly-Holst, mikaël Orozco Madsen, Lea Palme Malinovsky, Jacob Præser, Kristoffer Sass*, Callanda Souza, Michael Tang, Elina Westberg *Elev Fra Det Danske Musicalakademi

Jens Zacho Bóye, Annette Heick, Carsten Svendsen, Jesper Blomberg og Mikaël Orozco Madsen Foto Isak Hoffmeyer