Skolekomedien
Aarhus Teater, Store Scene
1/2 - 2/3 2024
Forestilling i særklasse(n)
I ”Skolekomedien” præsenteres en kompromisløs udforskning af vores fælles folkeskole, og Christian Lollike tager intet hensyn, når han dissekerer institutionens grundvold. I Skolekomedien afdækker Lollike folkeskolens udvikling de seneste to årtier og trækker på inspiration fra ægte fortællinger delt af diverse skolelærere. I denne komedie stilles der skarpt på folkeskolens tilstand, og Christian Lollike anvender sin velkendte grovkornede humor som virkemidler, der kan virke provokerende. Dog er det værd at bemærke, at bag galskaben ligger altid en dybere intention.

[Læs mere]

The Wedding
Blaagaard Teater
4/11 - 16/11
Et bryllup du ikke vil gå glip af
Blaagaard Teater inviterer i samarbejde med teatergruppen Theatre of The Women of the Camp til bryllupsforberedelser og – måske – bryllupsfest midt på Nørrebrogade. Og vi synes, at du uden betænkningstid skal takke JA til invitationen.

[Læs mere]

Bonnie & Clyde
Odense Teater
7/9 - 30/9 2023
"Bonnie & Clyde” en filmisk musical med fløde til øregangene
” Bonnie & Clyde” er fortællingen om de to unge mennesker fra fattige kår, der drømmer om rigdom og berømmelse, som er fuld af action, kærlighed og en uundgåelig sørgelig slutning med Frank Wildhorns iørefaldende, velswingende musik til. Forestillingen har opmærksomhed i digte skrevet af Bonnie Parker selv, som på mange måder forudser parrets endeligt. Digtene er blevet oversat til dansk og bruges som en del af universet i forestillingen på en effektiv og eftertænksom måde, og som giver en anden dybde til den ellers kendte historie.

[Læs mere]

Jane Eyre
Aarhus Teater, Scala
27/4 - 3/6 23
Jane Eyre - en romantisk drøm
Aarhus teater forvandler endnu engang en gammel klassiker, til en moderne forestilling med fuld blæs på de sceniske virkemidler. Sidst var sæsonens første forestilling der var genopsætningen af Erasmus Montanus. (i Christian Lollikes opsætning.) Forestillingen starter forholdsvis klassisk ud, og følger nogenlunde handlingsplottet i bogen. Men man begynder langsomt som publikum at fornemme at Sigrid Johannesen der har instrueret forestillingen vil noget andet.

[Læs mere]

Traum
Aarhus Teater, STUDIO
11. maj. – 8. juni 2023
Til maskebal i kælderen
’Traum’ forløses som en våd drøm i et orgie af sproglig og erotisk energi i Nathalie Mellbyes drilagtige iscenesættelse på Aarhus Teater. Nanna Bøttcher og Kjartan Hansen går knivskarpt til makronerne.

[Læs mere]

Evita
Aarhus Teater, Store Scene
3/5 – 10/6 2023
A little touch of star quality
Evita er en æstetisk smuk musikalsk biografi, om den argentinske politiske figur Eva Perón. Musikken er komponeret af Andrew Lloyd Webber, mens teksterne er skrevet af Tim Rice. Musicalen har vundet adskillige priser, herunder syv Tony Awards. Musikken i Evita er smukt skrevet og indeholder en række fantastiske sange, herunder Græd ikke mer´ Argentina, ("Don't Cry for Me Argentina") og Pak din kuffert ("Another Suitcase in Another Hall").

[Læs mere]

I dit kort liv
Odense Teater
27/4 - 10/6 23
I dit korte liv
På Odense Teater kan man netop nu opleve en forestilling spundet over 26 populære sange fra de seneste 100 år. Det er 26 sange i deres fulde længde uden egentlig sammenhæng, men som alligevel illustrerer nedslag i et langt liv startende med barndommen. Numrene udføres ikke af ophavsmændene selv, men fortolkes individuelt af de 10 skuespillere på scenen sammen med de 5 musikere. Alle indgår i forestillingen, som bliver 26 musikvideoer på en snor uden speak eller replikker.

[Læs mere]

1984
Odense Teater
26/1 - 25/2 2023
En fantastisk, dyster dystopi
Big Brother giver stadigvæk myrekryb og det totalitære styre leder tankerne hen på Nordkorea som det er i dag med mange fattige og få med magt og privilegier. Stykket er sat op i Odeon i teatersalen, som understøtter stykket i sin trøstesløshed og den stramme, næsten snærende scenografi, som Peter Schultz dygtigt står bag. Genialt er spejl- og lyseffekter, som gør scenen til et multirum og meget større, end den egentlig er.

[Læs mere]

Ronja Røverdatter
Odense Teater, Store Scene
10/11 - 23/12 2022
En dejlig før-jul julegave
Årets juleforestilling på Odense Teaters store scene er ”Ronja Røverdatter”. Dette er en dejlig før-jul julegave, da den spiller fra 10. november til 23. december 2022 og julen er symboliseret i næstekærligheden.

[Læs mere]

’Melancholia’
Aarhus Teater, Scala