Den uendelige historie
Aarhus Teater, Store Scene
15/11 — 21/12 2018
Den uendelige historie
Juletiden indeholder mange traditioner. På Aarhus Teater er det blevet en tradition, at opsætte en stor familieforestillingen på Store Scene -og igen i år, har det været en fornøjelse at tage familien med i teatret. ’Den uendelige historie’ er Michael Endes vidunderlige fortælling om drengen Bastian der lever sig helt ind i fantasiens verden. Under sin flugt fra nogle drenge der mobber ham, ender han i et gammel antikvariatet, hvor han finder bogen ”Den uendelige historie”. I en kælder på skolen gemmer Bastian sig, og begynder at læse bogen om det magiske land Fantásien.

[Læs mere]

’4:48 Psychosis’
Aarhus Teater, STUDIO
3. – 30. nov. 2018
Psykose i kælderen
Mette Døssing udstiller psykosens komplekse væsen i original iscenesættelse af Sarah Kanes ’4:48 Psychosis’ på Aarhus Teater.

[Læs mere]

Orlando
Betty Nansen Teatret
14/9 - 13/10 2018
4 århundreders liv i ét liv
Elisa Kragerups åbningsforestilling som teaterchef for Betty Nansen Teatret springer ikke over, hvor gærdet er lavest. Med iscenesættelsen af Virginia Woolfs grænseløse roman Orlando fra 1928 formår hun at vandre igennem fire århundreders teater- og verdenshistorie, tage fat i kønsdebat og historiesyn og slår samtidig fast, hvor godt hun mestrer teatrets leg mellem illusion og realisme.

[Læs mere]

Orlando
Betty Nansen Teatret
14/9 - 13/10 2018
4 århundreders liv i ét liv

[Læs mere]

Revolution
Aarhus Teater (Teater Sort/hvid), Godsbanen mm
15/8-1/9, 6/9-29/9, 2/10-13/10
Revolution
Kræver det en revolution at løse de mange kriser som vi ser i verden i dag. Det spørgsmål bliver vendt i Christian Lollikes nye forestilling ’Revolution’ der grundet Aarhus Teaters store ombygning har premiere på Godsbanen.

[Læs mere]

Side 1 af 1