’Den sidste bølge’
Aarhus Teater, Studio
28. april – 24. maj 2017
»Vi har det nu godt!«
De absurdistiske greb står i kø i Peter-Clement Woetmanns science fiction-komedie, der udstiller og ironiserer over I-landsmenneskets problemer og bekymringer. ’Den sidste bølge’ er stedvist virkelig fin, men forestillingen savner tyngde og overraskelsesmomenter.

[Læs mere]

Jesus Christ Superstar
Aarhus Teater, Store Scene
22/4 – 3/6 2017
Mørk opsætning af Jesus Christ Superstar
Det er en mørk og til dels rå opsætning af Jesus Christ Superstar instruktør Elisabeth Linton opsætter på Aarhus Teater. Scenen er sort og klaustrofobisk, og frygten for døden, hinanden og fremtiden ligger som en tung dyne over forestillingen. ’Jesus Christ Superstar’ er fortællingen om de sidste 7 dage af Jesu liv. Så der er ikke meget afsløret ved at fortælle, at han dør til sidst. Forestillingen slutter med korsfæstelsen, og har altså ikke fortællingen om genopstandelsen med.

[Læs mere]

Morph - Tethink Human Behaviour
Aarhus Teater, Scala
11/4 – 6/5 2017
Akrobatisk energifyldt forestilling på Aarhus Teater.
Den Reumert vindende instruktør Kristján Ingimarsson sætter med Morph fokus på den menneskelige adfærd. Er vi som mennesker intellektuelle individer, eller er vi i virkeligheden bare flokdyr der hyler med de ulve vi er i blandt?

[Læs mere]

Hamlet
Mungo Park
23/1 - 27/5 2017
Minimalistisk Hamlet med stort potentiale med for meget ekstraudstyr
Der skal ikke mange ting til på en scene for at skabe en overbevisende Hamlet forestilling. Ofte fremmer enkeltheden forståelsen, da enkelheden giver bedre mulighed for at koncentrere sig om ordene. Det fungerede på Shakespeares tid, og det fungerer også i vores tid. Rent besætningsmæssigt og (kerne)scenografisk er Mungo Parks Hamlet endnu et eksempel herpå – men enkeltheden forstyrres af for mange ekstralag, -udstyr og -effekter, der fjerner fokus fra handlingen og ordene og ender med at skabe flere spørgsmål, end de besvarede.

[Læs mere]

Vredens Druer
Betty Nansen Teatret
4/3 - 9/4 2017
Hvor tager man hen, når ens hjem tages fra en?
Sammen med Øst for paradis hører Vredens druer et af den amerikanske forfatter John Steinbecks største værker. Den indskriver sig – hvis en sådan fandtes – i den amerikanske kulturkanon over litteratur. På én gang et barskt pletskud af USA under den store depression in 1930’erne og et billede af den sagnomspundne amerikanske ånd: Troen på den amerikanske drømmen - en drøm, der for rigtig mange forblev en drøm.

[Læs mere]

’Erasmus Montanus’
Aarhus Teater, Store Scene
10. feb. – 11. mar. 2017
Danmark er et fladt, kristent land
’Erasmus Montanus’ afklæder både det danske værdifællesskab, sin hovedperson og sig selv som forestilling i medrivende og hysterisk morsom iscenesættelse på Aarhus Teater. Christian Lollikes gendigtning af Holbergs klassiker er fremragende teater.

[Læs mere]

'Medea*
Aarhus Teater, Scala
27. jan. – 25. feb. 2017
En tur i skilsmissebassinet
Euripides oldgræske tragedie fortolkes som minimalistisk installationskunst i en flot men også noget distanceret iscenesættelse på Scala-scenen i Århus.

[Læs mere]

VHS vs Betamax Kampen om hjemmevideoen
Svalegangen, Gamle Scene.
21/1 – 17/2 2017
’VHS vs Betamax’ er en nostalgisk tur tilbage til starten af 80´erne, fyldt med herligt filmmus
I 1979 hvor forestillingen starter, er de første Betamax og VHS afspillere så små ved at finde vej til de danske stuer. Familiefaren Axel har netop købt en ny og meget dyr Betamax maskine. ”Det er teknologisk frihed” fortæller han datteren Ida. Axel ser den nye teknologi som en måde at udbrede kultur på. Med Betamax er det muligt at se Godard og andre tidsløse klassikere, når man selv vil.

[Læs mere]

Fakiren fra Bilbao
Aarhus Teater, Store Scene
18/11 - 21/12 16
Eventyrlig forestilling for hele familien
Bjarne Reuters eventyrlige historie om ’Fakiren fra Bilbao’ bliver på Aarhus Teater til en vellykket forestilling for hele familien. I et gammelt spøgelseshus med navnet Elgens Øje, flytter to tvillinger ind med deres mor. Huset ligger op af en gammel Kirkegård hvor bedemanden Maxwell Mooney arbejder. Huset der har stået tomt i mange år, har været brugt som opbevaringssted for en kæmpediamant med navnet Koo-loon. Det

[Læs mere]

I Familien
Teatret Svalegangen
22/10 – 18/11 2016
Rør blot ikke ved min gamle jul
Anna Panduros familiedrama ’I Familien’ skildre med humor og kærlighed forholdet mellem et ældre ægtepar og deres to voksne børn og svigerbørn. Det er en almindelig velfungerende familie, hvor de to børn med tiden har udviklet sig i hver sin retning. Familiemedlemmerne vil gerne hinanden indbyrdes, og det er tydeligt at de to søskende gennem deres opvækst, har haft mange sjove stunder sammen. Forskellighederne begynder dog at forstyrre, især i juletiden, hvor de mangeartet ønsker til den kommende højtid, gør det svært at finde fælles fodslav.

[Læs mere]

Side 1 af 2