Pagten
Aarhus Teater, Store Scene
14/11 - 21/12 2019
Pagten er en magisk fortælling, men ikke en magisk teateroplevelse.
DR´s magiske juledrama Pagten, der handler om hvordan venskab kan redde os fra at blive følelseskolde, bliver på Aarhus teater til en lille sød forestilling med flotte effekter. Der er dog skruet mere op for hyggen end for magien, når Aarhus teater inviterer indenfor til dramatiseringen af DR familie julekalender fra 2009, men den formår ikke for alvor at skabe det magisk univers der var karakteristisk for den originale julekalender.

[Læs mere]

'Se dagens lys'
Aarhus Teater, Scala
13. sep. — 10. okt. 2019
Omstillingsparat i dobbeltsengen
Aarhus Teaters forsøg på at omsætte Svend Åge Madsens sci-fi-roman ’Se dagens lys’ til teater drukner i gentagelser og karikaturer. Morsomme detaljer og en stærk scenografi kan ikke redde en ubeslutsom iscenesættelse.

[Læs mere]

Lazarus
Aarhus Teater, Store Scene
29. aug -12. okt
Lazarus
Skuespillerne, musikken og det visuelle udtryk er helt i top, i Aarhus Teaters opsætning af Bowie musikalen ’Lazarus’. At historien så er overaskende tynd, gør måske ikke så meget.

[Læs mere]

The Rocky Horror Show.
Aarhus Teater, Store Scene
3. maj - 15. juni 2019
Don´t Dream it, be it
Richard O´Brien´s musical ’The Rocky Horror Show’ fra 1973 er en hyldest til mangfoldigheden. Vær den du er eller som karakteren - Frank-N-Furter synger det - Don´t Dream it, be it. Rockmusikalen ligger til grund for kultfilmen ’The Rocky Horror Picture Show’, (1975) der gennem mange år har haft et dedikeret publikum der hylder filmen med kostymer, rekvisitter og tilråb mod lærred. Denne tradition køre videre i teaterversionen, og på præmiere aften var der godt gang i både tilråb og rekvisitterne blandt publikum. Alt det der normalt er uhørt på teatret, giver her en helt ny demission til stykket.

[Læs mere]

Audition
Aarhus Teater, Studio
12. apr. — 11. maj 2019
Vi tager den lige igen
Instruktør Sargun Oshana sætter både sig selv og publikum på scenen i grænseoverskridende forestilling på Aarhus Teater. ’Audition’ er en vittig og original satire over filmbranchen, hvor fiktionslag smelter sammen i et herligt miskmask af tvetydighed og teatralitet. Men nogen behagelig oplevelse er det ikke.

[Læs mere]

Sammensværgelse
Svalegangen, Store Scene
04/12 - 15/12 2018
Når meningen findes i køleskabet.
Psykologiprofessoren og konspirationsteoretikeren Alex (Patricia Schumann) er forsker. Alex forskning omhandler de mekanismer i den menneskelige krop, der får folk til at tror på de mærkeligste teorier, og de konsekvenser der følger når fornuften bliver tilsidesat og mennesket lader sig styre af letkøbte teorier. Der er fuld gang i Alex´ karrierer, men da hun vender hjem til hendes mand Kim, (Frederik Meldal Nørgaard) fra en konference i Boston bliver der vendt op og ned på hendes tilværelse. Mens Alex er væk skal deres søn Karl-Emil cykle til fodbold sammen men nogle venner - men som Kim gentagende gange må fortælle – så nåede Karl-Emil aldrig frem.

[Læs mere]

Den uendelige historie
Aarhus Teater, Store Scene
15/11 — 21/12 2018
Den uendelige historie
Juletiden indeholder mange traditioner. På Aarhus Teater er det blevet en tradition, at opsætte en stor familieforestillingen på Store Scene -og igen i år, har det været en fornøjelse at tage familien med i teatret. ’Den uendelige historie’ er Michael Endes vidunderlige fortælling om drengen Bastian der lever sig helt ind i fantasiens verden. Under sin flugt fra nogle drenge der mobber ham, ender han i et gammel antikvariatet, hvor han finder bogen ”Den uendelige historie”. I en kælder på skolen gemmer Bastian sig, og begynder at læse bogen om det magiske land Fantásien.

[Læs mere]

’4:48 Psychosis’
Aarhus Teater, STUDIO
3. – 30. nov. 2018
Psykose i kælderen
Mette Døssing udstiller psykosens komplekse væsen i original iscenesættelse af Sarah Kanes ’4:48 Psychosis’ på Aarhus Teater.

[Læs mere]

Orlando
Betty Nansen Teatret
14/9 - 13/10 2018
4 århundreders liv i ét liv
Elisa Kragerups åbningsforestilling som teaterchef for Betty Nansen Teatret springer ikke over, hvor gærdet er lavest. Med iscenesættelsen af Virginia Woolfs grænseløse roman Orlando fra 1928 formår hun at vandre igennem fire århundreders teater- og verdenshistorie, tage fat i kønsdebat og historiesyn og slår samtidig fast, hvor godt hun mestrer teatrets leg mellem illusion og realisme.

[Læs mere]

Orlando
Betty Nansen Teatret